down under again - Reisverslag uit Fairhope, Verenigde Staten van Marcel Diessen - WaarBenJij.nu down under again - Reisverslag uit Fairhope, Verenigde Staten van Marcel Diessen - WaarBenJij.nu

down under again

Door: M en M

Blijf op de hoogte en volg Marcel

12 September 2014 | Verenigde Staten, Fairhope

Langzaam aan gaan we weer terg naar Orlando om weer huiswaarts te gaan, maar eerst nog ene paar zonnige dagen in Florida.
Vandaag vertrokken we uit Richland, eerst nog wat cultuur opgesnoven. We hebben het Old capital bezocht, mooi om te zien en daar is heel wat geschiedenis geschreven. in 2005 is er nog door hurican Katrina het hele dak vanaf getrokken.
Daarna nog even op de koffie gegaan bij de Gouverneur van de Staat Mississippi. We zijn in de ambts woning geweest. Tenminste dat deel wat publiekelijk te bezoeken is. Je meld je aan bij de poort en dan mag je om het half uur naar binnen, en natuurlijk waren ze weer ongelofelijk vereerd dat wij uit het verre Holland kwamen om dit hier te bezoeken.
Mooi om te zien en ach zo zie je nog eens iets anders dat dat wat je van Amerika kent.
Daarna de auto in en een kleine 204 mijl rijden naar Fairhope, een mooi strand dorpje en een mooi hotel. onderweg nog even de USS Alabama bezocht. een Marine schip van de US Navy wat in WW2 gevochten heeft. En nadien hebben ze het laten afzinken, maar uiteindelijk toch weer opgetakeld. Mooi om te zien en ben toch blij dat ik niet bij de Marine zit. Echt veel ruimte heb je niet op zo'n boot eh schip.
Tuurlijk weer veel foto's genomen en aangezien ik ook iets militairs doe, mochten we voor 6 dollar naar binnen in plaats van 30 dollar. Ja en dat geld hebben we dan maar gebruikt voor een heerlijk diner in een lokaal visrestaurant. Ach ja en afgesloten met een heerlijk toetje. Soms zit het tegen....

Morgen op weg naar Pensacola(ja daar is ook ooit een tv serie over gemaakt, iets met de Marine)
aan de golf van Mexico, dus het zal wel weer warm worden, al hebben we vandaag het eea aan regen gehad, en dat komt dan ineens.

Groetjes
Marcel